پاکدامن، محسن؛ ساری، مجید؛ منتظرالفرج، راضیه و فلاح زاده، حسین. (1398). الگوی مدیریت مشارکت خیرین سلامت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور. مجله تحقیقات سلامت، ۸ (۳)، ۱۷۶-164.
دباغی، آزاده و ملک، امیر مهدی. (1389). ارایهی روشی برای ارزیابی و رتبهبندی چشمانداز سازمانها با استفاده از پژوهش آمیخته.مدیریت صنعتی، 2(1)، 74-57.
دلاور، علی؛ شعبانی، زهرا؛ کریمی، یوسف و درتاج، فریبرز. (1395). تبیین عوامل روانشناختی و اجتماعی بر نوعدوستی خیرین مدرسهساز. فصلنامه روان شناسی تربیتی، 12(39)، 45-79.
سیدی، سید حسین. (1402). ارائه مدل جذب مشارکت های مردمی در فعالیت های قرآنی. مطالعات وقف و امور خیریه، 1(1)، 81-106.
سیدی، سیدحسین و طیب نیا، محمدصالح. (1395). بررسی نقش خیریه در توسعه دانشگاه های برتر، ارایه چهارچوب عمل برای ایران، اولین همایش ملی خیر ماندگار، تهران.
صادقیان، موید؛ احمدی نسب، نعمت و زاهد، فیاض. (1402). جایگاه وقف و خیرات در نهادهای علمی و آموزشی کرمان در عصر قاجار.پژوهشنامه تمدن ایرانی. 5(1)، 196-213.
عربی، سجاد؛ سالاری حمزه خانی، محمدرضا و عربی، حامد. (1399). سهم وقف و امور موقوفه در توسعه فرهنگی، رشد و اعتلای علمی جوامع در عصر جدید. رهیافت فرهنگ دینی، 3(9)، 73-94.
مبارکی، محمد حسن؛ رضائیان، علی؛ مهرابی، روزا و کلابی، امیرمحمد. (1391). مفهومپردازی عوامل زمینهساز در بهکارگیری گزینههای ابتکاری در فرایند تصمیمگیری کارآفرینان برتر ایرانی (راهبرد تحقیقی گروه کانونی). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 5(1)، 7-24.
Anheier, H. K., & Salamon, L. M. (2006). The nonprofit sector in comparative perspective. In W. W. Powell & R. S. Steinberg (Eds.), The nonprofit sector: A research handbook. Yale University Press.
Atkinson, A. B. (2007). The long-run earnings distribution in five countries: Remarkable stability, U, V or W? Review of Income and Wealth, 53(1), 1–24.
Austin, J. E. (2000). Strategic collaboration between nonprofits and businesses. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 29(1), 69–97.
Bao, J., Durango-Cohen, E. J., Levontin, L., & Durango-Cohen, P. L. (2022). Analysis of factors influencing recurring donations in a university setting: A compound Poisson mixture regression model. Journal of Business Research, 151, 489–503.
Bekkers, R., & Wiepking, P. (2011). A literature review of empirical studies of philanthropy: Eight mechanisms that drive charitable giving. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 40(5), 924–973.
Belleflamme, P., Lambert, T., & Schwienbacher, A. (2014). Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of Business Venturing, 29(5), 585–609.
Breeze, B. (2013). How donors choose charities: The role of personal taste and experiences in giving decisions. Voluntary Sector Review, 4(2), 165–183.
Brooks, A. C. (2000). Public subsidies and charitable giving: Crowding out, crowding in, or both? Journal of Policy Analysis and Management, 19(3), 451–464.
Cornwell, T. B., Roy, D. P., & Steinard, E. A. (2001). Exploring managers’ perceptions of the impact of sponsorship on brand equity. Journal of Advertising, 30(2), 41–51.
Gill, J. (2013). Global corruption report: Education. Routledge.
Greenfield, J. M. (2004). Fundraising fundamentals: A guide to annual giving for professionals and volunteers. John Wiley & Sons.
Guo, C., & Saxton, G. D. (2014). Tweeting social change: How social media are changing nonprofit advocacy. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 43(1), 57–79.
Herman, A., & Yarwood, R. (2015). From warfare to welfare: Veterans, military charities and the blurred spatiality of post-service welfare in the United Kingdom. Environment and Planning A: Economy and Space, 47(12), 2628–2644.
Howson, P. (2021). Crypto-giving and surveillance philanthropy: Exploring the trade-offs in blockchain innovation for nonprofits. Nonprofit Management and Leadership, 31(4), 805–820.
Hsieh, H.-F., & Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277–1288.
Khoma, N. (2017). Revolutionary and military crowd-sourcing and crowd-funding practices of social political activism (based on Ukraine’s example of 2014–2016). Studium Europy Środkowej i Wschodniej, 8, 84–100.
Kotliarov, I. D. (2025). Crowdfunding the army: Implementation and implications. Russia in Global Affairs, 23(2), 75–86.
Meacham, A. (2004). To call or not to call—An analysis of current charitable telemarketing regulations. Commlaw Conspectus, 12, 61–80.
Nur Iman, A. K., Najiyah, F., & Asshiddiqi, M. (2021). Unfolding the possibility to develop share-waqf in Indonesia through the concepts, opportunities & challenges. Journal of Islamic Economic Laws, 4(1), 45–60.
O’Dwyer, B., & Unerman, J. (2008). The paradox of greater NGO accountability: A case study of Amnesty Ireland. Accounting, Organizations and Society, 33(7–8), 801–824.
Pape, R. A. (1998). Why economic sanctions still do not work. International Security, 23(1), 66–77.
Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: The collapse and revival of American community. Touchstone.
Ranjbar, H., Haghdoost, A.-A., Salsali, M., Khoshdel, A., Soleimani, M., & Bahrami, N. (2012). Sampling in qualitative research: A guide for beginning. Annals of Military Health Sciences Research, 10(3), 238–250.
Salamon, L. M., & Anheier, H. K. (1998). Social origins of civil society: Explaining the nonprofit sector cross-nationally. Voluntas, 9(3), 213–248.
Sargeant, A., & Shang, J. (2010). Fundraising principles and practice (Vol. 17). John Wiley & Sons.
Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2019). Research methods for business students (8th ed.). Pearson.
Saxton, G. D., & Wang, L. (2014). The social network effect: The determinants of giving through social media. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 43(5), 850–868.
Schervish, P. G. (2005). Major donors, major motives: The people and purposes behind major gifts. New Directions for Philanthropic Fundraising, 2005(47), 59–87.
Tasnim, N., Febrianti Aulia, R., Marwa Ujung, A., Deza Pohan, T., & Amelia, R. (2023). The role of infaq and sadaqah to improve community economic development. Current Advanced Research on Sharia Finance and Economic Worldwide, 2(3), 434–438.
Thomas, S. A., Feng, S., & Krishnan, T. V. (2015). To retain? To upgrade? The effects of direct mail on regular donation behavior. International Journal of Research in Marketing, 32(1), 48–63.
Zulkifli, M. F., Awang, R., Taha, R., Mohd Nor, M. N., & Ali, A. (2021). Combating poverty in Malaysia: The role of zakat. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(5), 505–513.